2015-04-03

Kontrole

 

Kontrole zewnętrzne

 

Lp.

Nazwa instytucji delegującej

Rok

Temat kontroli

 

1.

Kuratorium Oświaty w Opolu

2012

Prawidłowość wykonywania przez dyrektorów publicznych szkół i placówek planowanych zadań w zakresie nadzoru pedagogicznego.

Organizacja zajęć rewalidacyjnych, w tym liczby godzin i rodzaju tych zajęć oraz ich zgodności z zaleceniami zawartymi w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego      z uwagi na niepełnosprawność i w szkole ogólnodostępnej. 

 

2.

Narodowa Izba Kontroli w Opolu

2012

Przygotowanie gmin i szkół do objęcia dzieci sześcioletnich obowiązkiem szkolnym.

 

3.

Wydział Oświaty

2012

Kontrola doraźna poprawności przekazywania danych SIO ( stan na 30.09 ).

 

4.

Powiatowa Stacja Sanitarno                         – Epidemiologiczna w Opolu

 

2012

Ocena stanu sanitarnego szkoły i otoczenia.

 

5.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział Opole

2013

Zgodnie z wystawionym upoważnieniem                     do kontroli.

 

6.

Kuratorium Oświaty w Opolu

2013

Kontrola planowa z zakresu organizacji zajęć rewalidacyjnych w szkole ogólnodostępnej                    w tym liczba godzin i rodzaj tych zajęć oraz ich zgodność z zaleceniami zawartymi                                  w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego z uwagi na niepełnosprawność.

 

7.

Prezydenta Miasta Opola

2013

Gospodarka środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w roku 2010 – 2012.

 

8.

Państwowa Inspekcja Pracy

2013

Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa                      i higieny pracy.

 

9.

Kuratorium Oświaty w Opolu

2013

Realizacja uwag i wniosków z przeprowadzonej kontroli P/12/068 dotyczącej przygotowania gmin i szkół do objęcia dzieci 6-letnich obowiązkiem szkolnym, zawartych                                  w wystąpieniu pokontrolnym NIK z  dn. 15.1.2013 r.

 

10.

Kurator Oświaty

2013

Spotkanie informacyjne w związku z ewaluacją zewnętrzną.

 

11.

Opolski Kurator Oświaty

2013

Badanie w ramach ewaluacji zewnętrznej problemowej dot. wymagań II–2, II-3, II-5.

 

12.

Kurator Oświaty

2014

Monitoring stanu przygotowania publicznych szkół podstawowych na przyjęcie dzieci sześcioletnich.

 

13.

Powiatowa Stacja Sanitarno                         – Epidemiologiczna w Opolu

 

2014

Kontrola gabinetu medycznego, pracy pielęgniarki postępowaniu ze szczoteczkami do zębów pr fluoryzacji.

 

14.

Kuratorium Oświaty Opole

2014

Kontrola planowa w zakresie zgodności z przepisami prawa organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych w publicznych szkołach…

 

15.

Powiatowa Stacja Sanitarno                         – Epidemiologiczna w Opolu

 

2014

Ocena stanu sanitarnego szkoły.

16.

Prezydent Miasta Opola

2014

Umowy najmu, dzierżawy, użyczenia, roboty budowlane ( wg najmu ).

 

17.

Powiatowa Stacja Sanitarno                         – Epidemiologiczna w Opolu

 

2015

Urzędowa kontrola żywności dot. punktu wydania posiłków.

18.

Powiatowa Stacja Sanitarno                         – Epidemiologiczna w Opolu

 

2015

Kontrola dot. punktu wydania posiłków.

19.

Powiatowa Stacja Sanitarno                         – Epidemiologiczna w Opolu

 

2015

Ocena stanu sanitarnego szkoły, rekontroli wykonania decyzji, pomiar natężenia oświetlenia sztucznego.

 

20.

Zasępca dyrektora Wydziału Nadzoru Pedagogicznego

2016

1.Zapewnienie uczniom bezpiecznych

   i higienicznych warunków nauki, wychowania

   i opieki.

2.Przestrzeganie praw dziecka.

3. Przestrzeganie statutu szkoły.

4. Współpraca z rodzicami.

 

21.

Kuratorium Oświaty

Opole

2016

Prawidłowość organizacji pracy świetlicy szkolnej.

 

22.

WWKE Kuratorium Oświaty

Opole

2017

Kontrola planowa. Prawidłowość organizacji                i funkcjonowania biblioteki szkolnej.

 

 

23.

Dyrektor WWKE. OK  Opole

2017

Kontrola doraźna w zakresie przestrzegania praw i obowiązków rodziców.

 

24.

Powiatowa Stacja Sanitarno                         – Epidemiologiczna w Opolu

 

2017

Ocena realizacji programu „ Trzymaj formę ’.

25.

KOWR OT OPOLE

2017

Wizyta monitorująca, która miała na celu pozyskanie informacji na temat realizacji                        „ Program dla szkół ” w pierwszych miesiącach jego realizacji.

 

26.

Powiatowa Stacja Sanitarno                         – Epidemiologiczna w Opolu

 

2017

Ocena stanu sanitarnego szkoły pomiary                      – analiza stanowiska pracy ucznia.

27.

Kuratorium Oświaty w Opolu

2018

Respektowanie praw rodziców przy organizacji wypoczynku przez szkołę.

28.

Urząd Miasta w  Opolu

2018

Gospodarka finansowa

29.

Urząd Miasta w  Opolu

2018

Kontrola dotacji na zakup podręczników

30.

Powiatowa Stacja Sanitarno                         – Epidemiologiczna w Opolu

 

2018

Kontrola dotycząca punktu wydawania posiłków dla uczniów

31.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Opolu

2018

Kontrola prowadzenia dokumentacji

32.

Kuratorium Oświaty w Opolu

2019

Ocena prawidłowości tworzenia i funkcjonowania oddziałów sportowych

33.

Kuratorium Oświaty w Opolu

2019

Kontrola organizacja publicznych szkół – arkusz organizacyjny

34.

KOWR oddział Opole

2020

Kontrola realizacji  „ Program dla szkół ” Owoce ,warzywa

35.

Powiatowa Stacja Sanitarno                         – Epidemiologiczna w Opolu

 

2021

Kontrola doraźna

36.

Komisja rewizyjna ZPRP

2021

Kontrola funkcjonowania OSPR w szkole

37.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Opolu

2023

Kontrola dokumentacji ZUS

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..